Za każdym razem kiedy ktoś zaczyna dyskusję o odchudzaniu rozmowa bardzo szybko schodzi na temat diety. Nie można się temu dziwić, ponieważ odpowiedni sposób odżywania się jest kluczowy dla sukcesu przy redukcji tłuszczu i pozbywaniu się zbędnych kilogramów. W większości przypadków nie jest jednak konieczna bardzo radykalna zmiana, a wystarczy modyfikacja kilku złych nawyków żywieniowych.

Wyrzucenie „śmieci”

Podstawową sprawą jest usunięcie z naszej diety tak zwanego śmieciowego jedzenia. Mam tutaj na myśli przede wszystkim słodycze i fast foody. Dodatkowo warto wyeliminować słodzone napoje oraz przekąski typu chipsy ziemniaczane, pop corn itp. Tego typu produkty spożywcze nie bez powodu nazywane są często pustymi kaloriami – poza chwilową przyjemnością powodują praktycznie same szkody w naszym organizmie.

Dostosuj dietę do siebie i swojego trybu życia

Każdy z nas jest inny. Nie podlega to żadnej wątpliwości. Prowadzimy różny tryb życia, nasza praca wymaga od nas innej aktywności, dlatego nasze zapotrzebowanie kaloryczne jest różne. W Internecie znajdziesz bardzo wiele kalkulatorów które pomogą wyliczyć orientacyjnie Twoje zapotrzebowanie. Właśnie dlatego nigdy nie korzystaj z gotowych diet publikowanych czasami w pismach dla kobiet lub innych kolorowych magazynach.

Skonsultuj się ze specjalistą

Nie jest koniecznym aby korzystać tylko i wyłącznie z planów dietetycznych ułożonych przez dietetyków, ale warto chociaż raz wybrać się do specjalisty i w rozmowie z nim zweryfikować swoją wiedzę na temat prawidłowego odzywania oraz skonfrontować nasze nawyki z zaleceniami.

Nie musisz liczyć każdej kalorii, nie musisz jeść wyłącznie ryży z kurczakiem i sałatek. Do skutecznego odchudzania wystarczy wyeliminować najbardziej szkodliwe produkty i zmienić nieco niekorzystne nawyki żywieniowe.

Chcesz wiedzieć więcej? Polecam: https://www.fitfaza.pl/