Typy psychologiczne badaczy naukowych cz. 12

Romantyk jest w przeciwstawieniu do klasyka doskonałym zwykle nauczycielem na katedrze w pracowni. Ponieważ z natury jest sangwinikiem, entuzjazmuje się łatwo i zapala do przedmiotu, o którym wykłada, a to udziela się uczniom, pociąga ich i przykuwa uwagę. Wykład jego nie jest nigdy nudny, a co ważniejsza, nie bywa rozwlekły, gdyż romantyk nie daje się uwieść zbytnim szczegółom, które sprowadziłyby go z wykładu o rzeczach zasadniczych na manowce, na które klasyk tak często zbacza, pociągnięty dążeniem do uwzględnienia różnych drugorzędnych, pokrewnych kwestii. Obfitość idei, różnorodność myśli widnieje na każdym kroku w jego wykładach. Nadto, ponieważ tematu swego naukowego częstokroć nie wyczerpuje, ma wiele tematów dodatkowych, jak plejada otaczających główną myśl jego w każdej chwili i oto obdzielać nimi może uczniów swoich, zachęcając ich do badań przewodnią ideą swoją. Ale on nigdy nad jednym tematem nie pracuje, bo ledwie jeden w znacznej części obrobił, już mu się drugi i trzeci nasuwa. Nie zbraknie mu tedy nigdy do pracy tematów żywotnych i ważnych, którymi dowoli może obdarować liczną drużynę otaczających go w laboratorium uczniów.

Comments
  1. Reklama

    To Cię zainteresuje:

    kolce przeciw gołębiom
    kolektory danych
    kolonoskop
    koła ręczne
    konferencyjne sale żyrardów
    konstrukcje stalowe wielkopolska
    korek klik klak
    korekcja powiek warszawa
    Kosmetyki ekologiczne
    Kosze delikatesowe ze słodyczami